Villkor & inFORMATION

OM HYLKEGÅRDEN
Hylkegården Webshop är systerbutiken online till Hylkegården som ligger mellan Brantevik & Skillinge på vackra Österlen. Hylkegården startade 1975 och har idag en butiksyta på 450 kvm samt en kaffestuga med plats för 100 personer. Vi besöks årligen av ca 60 000personer varav större delen under sommarhalvåret. I butiken har vi ett blandat utbud med heminredning, möbler, antikviteter, kläder, väskor, skor och smycken, Vi sammanfattar allt detta med att kalla oss för livsstilsbutik.

I vår webshop kommer vi att presentera ett begränsat urval av det sortiment vi saluför på gården och är det något du saknar i websortimentet, kontakta oss gärna.

Företagsinformation
Hylkegården AB Höga vägen 54 Hylkegården 1 272 92 Simrishamn
www.hylkegarden.se
Org nr. 556501-3744 Tel nr. 0414-25150 E-post webshop@hylkegarden.se

PRISER OCH BETALNING
För att handla har vi bara två krav, att du gillar det du köper och att du är över 18 år.
Alla priser är inklusive 25% moms, så som lagen kräver
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning

KLARNA CHECKOUT
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

LEVERANSER
FRAKTFRITT – Ordervärde från 1200 kr levereras fraktfritt till ombud i Sverige.
Normalfrakt 75kr (alla ordrar under 1200kr)
Hämta under öppettid hos oss i butiken 0 kr
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt (normalt 3 – 4 dagar). Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

RETURER
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka den till oss
Returer skickas till
Hylkegården AB Höga vägen 54 Hylkegården 1 272 92 Simrishamn
Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

REKLAMATION – TRANSPORTSKADA
Kontrollera att förpackningen till din beställning är hel när varorna anländer. Synliga skador på förpackningen skall anmälas till Posten direkt vid mottagandet. Vi inspekterar självfallet alla varor innan vi levererar, men visar det sig att produkten ändå är skadad, defekt eller på annat sätt inte alls motsvarar produktbeskrivningen, så vill vi att du meddelar oss så fort som möjligt. Det är också viktigt att du tar del av dina produkters varuinformation och följer de skötselråd och tvättinstruktioner som anges.
Vid reklamationer ber vi dig kontakta oss på 070-9251805 eller mejla till webshop@hylkegarden.se
Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

PRIVAT POLICY
“När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.